Taani firmad kardavad, et sel nädalal Taani parlamendis vastu võetud seadus, mis lubab riiki saabuvatelt pagulastelt nende vastuvõtmisega seotud kulude katteks kallimad väärisesemed konfiskeerida, võib nende kaupadele maailmas uue boikoti tuua.
- Taani peaminister Lars Loekke Rasmussen Foto: EPA
Nii nagu juhtus 2005. a, kui
Taani ajalehtedes avaldatud prohvet Muhamedi pilanud karikatuurid vallandasid islamiriikides kriitikatormi ja tõid kaasa boikoti Taani kaupadele.
Taani majandusleht Börsen kirjutab, et seaduse vastuvõtmise juures olid paljude välisriikide ajakirjanikud ning näiteks Briti meedias on Taani uut seadust väga kriitiliselt kajastatud. Väljaande The
Guardian karikatuuril on Taani peaminister Lars Loekke Rasmussen natsimundrile sarnases rõivastuses ning karikatuuril on selged viited mitemete Taani ettevõtja toodetele – Lego klotsid, selge vihje Carlsbergile ning Taani sealihale.
„Ei saa veel konkreetselt väita, et me juba tellimusi kaotaksime, kuid eriti Lähis-Idas jälgitakse meid väga hoolega, nagu viimati Muhamedi kriisi ajal. Taani maine on tugeva surve all,“ ütles Börsenile Nils Due Jensen, kes juhib Grundfosi suurosanikuks olevat fondi.
Toidukaupade firma Uhrenholt tegevjuht ja kaasomanik Sune Uhrenholt ütles lehele, et Muhamedi kriisiga sai firma kõvasti kõrvetada ja nüüd nad enam toodetele Taani lippu ei pane. Sädemest võib väga kiiresti leek lahvatada, nendib ta.
Taani tööandjate liidu juht Karsten Dybvad on samuti mures ja loodab, et Taani valitsus ja välisministeerium aitavad vajalikku selgitustööd teha. Dybvad möönab, et väärisesemete konfiskeerimise otsus ületab paljude jaoks n.ö punase joone.
Aastal 2015 esitati Taanis 21 000
asüülitaotlust võrreldes eelnenud aasta 15 000 taotlusega, kirjutas Bloomberg. IMFi andmeil kulutab Taani alanud aastal pagulastega seotud kuludele 0,57% SKPst. Võrdluseks on osakaal Saksamaal ja Rootsis vastavalt 0,35% ja 1% SKPst.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.